Nyaauuu!
Hát most nem is tudom, hogy mi is lesz ez a kis iromány pontosan. Bemutató, kritika, ajánló, hibajegyzet? Nem tudom pontosan, mert vannak szép és jó dolgok, vannak rettenetes, borzalmas katasztrofális és a kettő közt minden.
Maga a világ az ötletek, azok nem rosszak, sőt Igen jó túlélő játékot sikert összehozni, szerkezetileg, világilag. Sok minden belekerült, és tényleg sok mindent használhatunk fel a túlélésünk érdekében, egyedül, vagy csapatban, azaz ahogy itt nevezik törzsben. Elsőre jól is hangzik nem, főleg úgy, hogy azt mondom, hogy a közkedvelt és igen jó Unreal motorja dübörög, abból se egy őskövület, hanem a 4-es verzió. De akkor mi a baj, hiszen jó az ötlet, jó a motor, mi sülhet el balul?
Hát sajnos sok minden:
- A játék nagyon optimalizálatlan, amint még a gyakori javítások se tudnak nagyon segíteni. De remélhetően ez később javulni fog, azonban ennek köszönhetően a szép grafika se élvezhető, mert játszható szinthez (értsd 30 +-5 FPS) nagyon sok mindenről le kell mondani és van amikor ezek ellenére is mélyrepülésbe kezd.
- Rag-doll. Kegyetlen. Ami itt van utoljára a Skyrim egyik nagyon-nagyon az elején lévő próbálkozásánál láthattunk, vagy néha még rosszabb is, mikor még lőfegyver se kell, s egy kis ütéstől az áldozatunk úgy száll el, mint a Golf labda, aminek jóóóóóól odasózott egy profi. Van időnk nézni a repülés ívét.
- Vadak és a szintjeik. Vicces mikor könnyen lecsapok egy magas szintű hüllőt könnyen lecsapok, mondjuk egy Rapiba néhány nyíl és vége, vagy kard és pajzs páros, azt jó Rapi fekszik döglik, és egy jóóóval kisebb szintű farkas úgy tép szét, hogy felfogni nincs idő. Rapi mondjuk úgy 70+ farkaska alig 12. Szóval más játékokkal ellentétbe itt nem teheted meg, hogy mondjuk 50-es szinten neki ugrasz egy 10 alatti dögnek, hogy farmolsz belőle nyersit és biztosra veheted, hogy te nyersz. Kábítónyilaknál is hasonló a helyzet főleg, hogy az utolsó Kardfogúm befogása után szegény állat úgy festett mint a süni, annyi nyíl állt ki szerencsétlenből, mire végre elterült, de még mindig jobban járt, mint az előtte lévő, mert szegény pára előbb halt bele a nyilak okozta sebekbe, mint hogy elájult volna.
- A falakon, padlókon át támadó és sebző állatokról inkább ne is beszéljünk.
- Ráadásul nem egyszer örvendeztetnek meg saját állataink azzal, hogy bele állnak/futnak/másznak/repülnek a "tűzvonalba" és nem egy dinómmal végzett baráti tűz, ami valljuk be nem a legjobb dolog, mikor már sok időt beleöltél, hogy olyan legyen a stat ami neked kell, pl egy madárnál a nagy szállító kapacitás, ami ugye jobban jön, mint a sebzés, vagy a sebesség, főleg mikor messzi vagy nehezen elérhető helyeken kell bányászni, vagy épp egy-egy vadat felkapni és vinni szelídítés vagy épp jobb terepen való levadászásához (pl ahol kevesebb a ragadozó, vagy épp nem fenyeget a fagyhalál)
Lenne még hiba bőven, de nem éri meg folytatni, úgy is a buksimhoz lesz vágva, hogy Early Access a játék, és ezért nézzük el a hibáit, de ez nem kifogás szerintem, mert már nagyon régóta ebben az állapotban van, ráadásul szinte nincs olyan nap, mikor ne jönne ki hozzá egy újabb patch/hotfix.
De mindegy, ennyi negatívum után jöjjön a másik oldal, mert igen, az is van és nem is kevés, s talán ezek miatt vagyok szomorú a hibák miatt, mert tényleg, ahogy játszottam vele, egy baromi jó játék lehetne.
Kezdés, hát itt spoiler, de aki ráles a játékra, vagy csak a leírást elolvassa már láthatja, hogy nincs másunk, mint a ruha ami alig takar (amit szerintem csak a korhatár miatt kapunk, vagy az se lenne) és pá emlék, hogy hogyan tudunk egyáltalán valamit alkotni. Igen, szó szerint a nulláról kezdünk egy ragadozóktól és lehet nem túl barátságos játékosok között. nincs kaja, nincs ruha, nincs eszköz, nincs tűz, nincs semmi. Ha túl akarod élni, akkor gyorsan meg kell ezeket tanulnod és szerezni valami kis kaját is. Nehéz így elsőre? Igen az, de egy remek ötlet, és nagyon jól meg is csinálták.
Később egyre több cuccot tudsz gyártani menedéket, erősebb menedéket, bázist, növényeket nevelhetsz, vadászhatsz, szelidithetsz, stb. kb mindent, amit megtennél ilyen helyzetben, ráadásul pl ha építesz egy tutajt arra is tudsz limitáltan akár egy kis mini bázist felhúzni.
Nagy a terület, változó klíma, időjárás és persze lényeges, hogy melyik ékhajlatnál hogyan öltözködsz.
Súly rendszer is normálisan meg lett oldva, amit alaposan ki lehet használni is.
Sajnos azért itt néha érezzük, hogy még kell egy-két dolog, ami még nincs, de talán az is bekerül.
Korábban említettem a játékos társakat. Igen vannak PVP szerverek, ennek fényében, aki odamegy, az szabad préda.
"Ölj vagy téged ölnek" az alap túlélési szabály, bár akár fogságban is találhatja magát az illető. Szóval ennek fényében nem csak a környezet szolgálhat veszélyekkel, hanem a játékos társak, vagy az általuk "ott felejtett" csapdák is, esetleg az egyes bázisokat védő ragadozók, fegyverek. Szerintem sikerült megteremteni itt a készítőknek egy olyan világot, ami a túlélésről szól.
Szóval nem tudom. Egyszerűen tényleg nem tudom, hogy hova is soroljam be eme alkotást, mert nem tudom kijelenteni, hogy „szar, senki ne játsza, inkább kerüljétek el”, de azt se, hogy jó lenne teljesen, és nem fordul meg sok ponton a gondolat a fejembe, hogy törlöm a $@*#& és végeztem vele. Sajnos mivel nem is ingyenes játék, így azt se tudom mondani, mint Warframe esetében, hogy könnyen veszteni való nélkül ki lehet próbálni, de aki úgy dönt, hogy lesz létjogosultsága ennek a játéknak a gyűjteményében, és szereti ezt a stílust, akkor megéri kipróbálni, játszani.
Nem ígérek semmit, de lehet ahogy többet játszogatok vele ennek a kis irománynak még lesz folytatása.
Nyauu nyauuu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése